Träningspass

After Work

Ett varierande pass där vi går igenom alla muskelgrupper. Vi tränar cirkel på plats med viktplatta. (Upplägget ändras i 4-veckorsintervaller).

Cirkelträning

Ett varierat pass där det mesta kan hända! Upplägget utgår från Magic 5, d.v.s. styrka, uthållighet, koordination/balans, rörlighet och snabbhet.

Core

Menypass som man kombinerar med intilliggande pass i programmet. Ett styrkepass där vi fokuserar på bålstabiliteten och vår hållning. Vi jobbar funktionellt med att aktivera och få kontakt med de inre musklerna i bålen. Passet kan variera något från gång till gång. Vi jobbar individuellt på egen plats med hjälp av gummiband, käppar, lätta vikter och egen kroppsvikt.

Crossfit/Göingeboxen

Funktionell träning bland vår nyaste utrustning i ett crossfit-koncept där alla kan delta. Vi kombinerar hög puls och hög styrka (individuellt) vilket ger dig maximala resultat!

Cykel Distans 45 min

Konditionspass med jämnare pulskurva. 65-87 % av max. Ökad kondition, uthållighet och bättre förbränning. Passupplägget varierar, men vi kör Distans.

Cykel Distans 60 min

Konditionspass med jämnare pulskurva. 65-87 % av max. Ökad kondition, uthållighet och bättre förbränning. Passupplägget varierar, men vi kör Distans.

Cykel Intervall 25/45 min

Ett intervall pass på cykel där vi ligger på 75-90 % av vårt max. Vi kör 25 min + 20 med paus emellan för menyträning.  Passet kan kombineras med Styrka 25 min.
Menypass som pågår i 25 min. Du kan köra flera pass efter varandra. Du sköter själv din uppvärmning och stretching.

Fredagsfys

Starta helgen med att träna tillsammans med oss! Passet varieras och du får en blandning av både styrka, kondition och rörlighet till go musik.

Hoist Circle

Ett koncept med styrketräning i våra Hoist-maskiner. Du kör fokus, power och uthållighet med instruktör. Ett effektivt pass om du gillar styrketräning i grupp. I maskinerna väljer du själv hur tungt du vill jobba, men du utmanas i att testa dina gränser och att ta din träning lite längre. Fokus på teknik, lära sig maskinerna och hitta sin möjlighet. Rekommendation att förekomma passet med egen uppvärmning.

Lugn/styrka

Ett pass där tempot är lugnare, men övningarna och rörelserna är utmanande för alla. Liten boll används samt andra redskap.

MOVEOO

Ett utmanande och varierande koncept som samtidigt  är väldigt inbjudande och individuellt. MOVEOO kan tränas av alla. Vi växlar mellan fem olika upplägg. Kunden stimuleras till att hitta sina rörelseförutsättningar samtidigt som vi strävar efter både neutral hållning och frihet i rörelsen.

MOVEOO - varianter

Våra Moveoo-pass kan variera på följande varianter:

MOVEOO FLEX / Bollar
MOVEOO Athletic / Skivstång, vikter
MOVEOO Aerobox / Fys och gummiband
MOVEOO PEAK / Cirkelträning
MOVEOO Outdoor / Utomhus

Queenax

Vårt flaggskepp på gymmet! En stor ”bur” där vi tränar funktionellt. Bålstyrka i fokus tillsammans med rörlighet, balans, stabilitet och styrka. Mycket effektiv träning!

Seniorpasset

Ett pass som ingår i vårt seniorkoncept. Vi värmer upp på lite olika sätt och därefter kör vi ett träningspass som är anpassat för den äldre målgruppen. Övningarna tränar både balans, rörlighet, styrka och kondition.

Styrkemix

Ett kort och intensivt pass där man jobbar både styrka och flås. Vi använder vikter och skivstång, men även ibland bara kroppsvikten som redskap. Styrka 25 min.
Menypass som pågår i 25 min. Du kan köra flera pass efter varandra. Du sköter själv din uppvärmning och stretching.

Söndagsmix

Avrunda helgen med att träna i grupp, tillsammans med oss! Passet varieras och du får en blandning av både styrka, kondition och rörlighet till go musik och god stämning.

Utepasset

Vi samarbetar med Osby/Glimåkra Aktiv livsstil. Vi tränar ute på gräsmattan. Kondition, styrka, rörlighet, uthållighet och balans tränas både med eller utan redskap.

Yoga

Astangha är en fysisk yogaform där vi jobbar dynamiskt med kroppen i kombination med andningen. Yogan anpassas för att passa alla personer.