Träningspass

Cirkelträning

Ett varierat pass där det mesta kan hända! Upplägget utgår från Magic 5, d.v.s. styrka, uthållighet, koordination/balans, rörlighet och snabbhet.

Core 25 min

Ett menypass där vi jobbar med olika övningar med fokus på bålkontroll. Funktionella övningar för vår inre kärna där kroppsvikt och redskap används. Menypass som pågår i 25 min. Du kan köra flera pass efter varandra. Du sköter själv din uppvärmning och stretching.

Crossfit/Göingeboxen

Funktionell träning bland vår nyaste utrustning i ett crossfit-koncept där alla kan delta. Vi kombinerar hög puls och hög styrka (individuellt) vilket ger dig maximala resultat!

Cykel Distans 45 min

Konditionspass med jämnare pulskurva. 65-87 % av max. Ökad kondition, uthållighet och bättre förbränning. Passupplägget varierar, men vi kör Distans.

Cykel Distans 55 min

Konditionspass med jämnare pulskurva. 65-87 % av max. Ökad kondition, uthållighet och bättre förbränning. Passupplägget varierar, men vi kör Distans.

Cykel Intervall 25/45 min

Ett intervall pass på cykel där vi ligger på 75-90 % av vårt max. Vi kör 25 min + 20 med paus emellan för menyträning.  Passet kan kombineras med Styrka 25 min.
Menypass som pågår i 25 min. Du kan köra flera pass efter varandra. Du sköter själv din uppvärmning och stretching.

Fredagsfys

Starta helgen med att träna tillsammans med oss! Passet varieras och du får en blandning av både styrka, kondition och rörlighet till go musik.

Hoist Circle

Ett koncept med styrketräning i våra nyaste maskiner. Du kör fokus, power och uthållighet med instruktör. Passet föregås av en kortare uppvärmning. Ett effektivt pass om du gillar styrketräning i grupp.

Lugn/styrka

Ett pass där tempot är lugnare, men övningarna och rörelserna är utmanande för alla. Liten boll används samt andra redskap.

MOVEOO

Ett utmanande och varierande koncept som samtidigt  är väldigt inbjudande och individuellt. MOVEOO kan tränas av alla. Vi växlar mellan fem olika upplägg. Kunden stimuleras till att hitta sina rörelseförutsättningar samtidigt som vi strävar efter både neutral hållning och frihet i rörelsen.

MOVEOO - varianter

Våra Moveoo-pass kan variera på följande varianter:

MOVEOO FLEX / Bollar
MOVEOO Athletic / Skivstång, vikter
MOVEOO Aerobox / Fys och gummiband
MOVEOO PEAK / Cirkelträning
MOVEOO Outdoor / Utomhus

Queenax

Vårt flaggskepp på gymmet! En stor ”bur” där vi tränar funktionellt. Bålstyrka i fokus tillsammans med rörlighet, balans, stabilitet och styrka. Mycket effektiv träning!

Seniorpasset

Ett pass som ingår i vårt seniorkoncept. Vi värmer upp på lite olika sätt och därefter kör vi ett träningspass som är anpassat för den äldre målgruppen. Övningarna tränar både balans, rörlighet, styrka och kondition.

Styrka/puls 25 min

Ett kort och intensivt pass där man jobbar både styrka och flås. Vi använder vikter och skivstång, men även ibland bara kroppsvikten som redskap. Styrka 25 min.
Menypass som pågår i 25 min. Du kan köra flera pass efter varandra. Du sköter själv din uppvärmning och stretching.

Utepasset

Vi samarbetar med Osby/Glimåkra Aktiv livsstil. Vi tränar ute på gräsmattan. Kondition, styrka, rörlighet, uthållighet och balans tränas både med eller utan redskap.

Yoga

Astangha är en fysisk yogaform där vi jobbar dynamiskt med kroppen i kombination med andningen. Yogan anpassas för att passa alla personer.